VPN
اگر به فیلترشکن(VPN) وصل هستید برای دسترسی به تمامی فیلم‌ها و استفاده از حجم اینترنت های رایگان فیلیمو، فیلترشکن خود را خاموش کنید.
خارج از ایران هستم
باشه
بیشتر
کارگردان :
تهیه کننده :
در حال بارگذاری
زمانی برای مستی اسبها - زمانیبرایمستیاسبها,	خانوادگی	,	اجتماعی	, فیلم سینمایی , سینما ,  دانلود فیلم  - محصول ایران - - - سال 1378 اشتراکی
خرید اشتراک و تماشا

زمانی برای مستی اسبها 7.7/10

مناسب 13 سال به بالا +13
کارگردان: بهمن قبادی

ایوب، كه در میان قاچاقچیان مرزی ایران و عراق، در روستایی نزدیك مرز عراق زندگی می كند، با مرگ پدر، مجبور به مراقبت و نگهداری از سه خواهر و برادر بیمارش «مادی» است.

%84.4
143 رای ثبت شده
برای نشان کردن فیلم ها و استفاده از پیشنهادات ویژه فیلیمو ابتدا باید وارد شوید ورود یا ثبت‌نام
این فیلم را به لیست فیلم های نشان شده اضافه کنید.
دانلود ورود و تماشا

اینترنت رایگان آسیاتک

ویژه کاربران ADSL

پیش نمایش، تصاویر و برش هایی از فیلم

  • فیلم سینمایی زمانی برای مستی اسبها  www.filimo.com/m/pWYOc
  • فیلم سینمایی زمانی برای مستی اسبها  www.filimo.com/m/pWYOc
  • فیلم سینمایی زمانی برای مستی اسبها  www.filimo.com/m/pWYOc
  • فیلم سینمایی زمانی برای مستی اسبها  www.filimo.com/m/pWYOc
  • فیلم سینمایی زمانی برای مستی اسبها  www.filimo.com/m/pWYOc
  • فیلم سینمایی زمانی برای مستی اسبها  www.filimo.com/m/pWYOc
  • فیلم سینمایی زمانی برای مستی اسبها  www.filimo.com/m/pWYOc
  • فیلم سینمایی زمانی برای مستی اسبها  www.filimo.com/m/pWYOc
  • فیلم سینمایی زمانی برای مستی اسبها  www.filimo.com/m/pWYOc
  • فیلم سینمایی زمانی برای مستی اسبها  www.filimo.com/m/pWYOc

فیلم های مشابه

بازیگران زمانی برای مستی اسبها

سایر عوامل فیلم زمانی برای مستی اسبها

تهیه‌کننده

بهمن قبادی

فیلم‌نامه‌نویس

بهمن قبادی

آهنگساز

حسین علیزاده

نقدهای فیلم زمانی برای مستی اسبها

  • منتقد: نقد فیلم «زمانی برای مستی اسب ها»

    فیلم قبادی، «زمانی برای مستی اسب ها» فرصتی ایجاد کرده است تا افراد بتوانند اخباری از وضعیت مردم کرد در ایران و ترکیه و عراق کسب کنند؛ مردمی که در سرزمینشان، فقط با توسل به قراردادی مبنی بر ممنوعیت پرواز هواپیمای نظامی در آسمان این منطقه که عقد آن را هم ایالات متحده به دولت عراق تحمیل کرد، از حمله صدام حسین در امان ماندند.

    اینکه چرا صدام یا هر کس دیگری باید از حضور این مردم فقیر و تیره روز احساس خطر کند، خود معمایی است؛ اما فیلم قبادی سیاسی نیست. فیلمی است درباره تلاش انسان ها برای بقا. در دیالوگ های آغازین فیلم، ما با سه کودک کرد ایرانی آشنا می شویم: آمنه؛ یک دختر نوجوان. برادرش ایوب که حدودا دوازده ساله است و مادی، برادر پانزده ساله آنها که کوتوله است که چشمان نافذی دارد و سر جستجوگرش که مدام به این طرف و آن طرف می گردد، سوار بر بدنی است کوچک و کج و کوله.

    این بچه ها با پدرشان زندگی می کنند و در میان حرف هایشان، خیلی عادی اشاره می کنند که قاچاقچی است و بر پشت الاغ، از مرز، کالاهاش را به عراق می برد که می تواند آنجا گرانتر بفروشدشان. بچه ها هر روز، در شهری در نزدیکی خانه شان کار می کنند. آنها بچه های کارند و شغلشان این است که لیوان ها را برای صادر شدن بسته بندی کنند و زیر بار سنگین جعبه هایی که از این سو به آن سوی بازار حمل می کنند، تلوتلو می خورند.

    زندگی بخور و نمیر آنها که شاهد آنیم، بسیار تاثیرگذارتر از نظریه ها و شعارهای ساده ای است که در غرب، دربارۀ کودکان کار می دهیم. این بچه ها، کار می کنند که زنده بمانند و بتوانند غذا بخورند و از گرسنگی تلف نشوند. ایوب و آمنه عاشق برادر افلیجشان هستند؛ شخصیتی که در سراسر فیلم حرف نمی زند.

    او مرتباً نیاز به تزریق داروهای مخصوصی دارد. باید عمل شود و احتمالاً حتی اگر عمل هم بشود، بیشتر از یک سال دیگر زنده نمی ماند. آمنه به ناچار می پذیرد که عروس خانواده ای کرد شود که آن سوی کوه های ایران زندگی می کنند و در عوض، هزینۀ عمل جراحی برادرش را از آن ها بگیرد. باقی ماجرا را فاش نمی کنم.

    فیلم سرراست و کم گو است و دل را به درد می آورد. در جشنوارۀ کن، برنده جایزۀ دوربین طلایی برای بهترین فیلم اول یک کارگردان شد. بعضی از تماشاگران معتقدند فیلم کشدار است؛ اما به نظر من، این حرف از فقدان حس همدردی برمی آید. شاید پیام اصلی فیلم رمزی است. باید پذیرفت که سینمای ایران امروز، از خلاق ترین و نوآورترین سینماهای جهان است اما اگر دقت کنیم، می بینیم که کارگردانان ایرانی، در موارد بسیاری، برای بیان حرف هایشان، از نشان دادن زندگی کودکان استفاده می کنند و این را می توان به تلاش آن ها برای برداشت های غیرسیاسی از آثارشان و در نتیجه، دریافت مجوز برای ساخت این آثار مربوط دانست.

    رویکرد فیلم از نظر بصری، به فیلم سازی مستند گرایش دارد و شکی نیست که بیشتر آنچه می بینیم، واقعاً در حال روی دادن در جلوی دوربین است یا بسیار شبیه با واقعیت این منطقه از ایران است. نمای اسب هایی که تقلاکنان، چرخ کامیون را بر پشت خود حمل می کنند، چنان واقعی و باورپذیر است که شایسته ستایش هر مستندساز است.

    منتقد:راجر ایبرت

    بیشتر

دیدگاه‌های فیلم زمانی برای مستی اسبها

  • u بهمن 8 مهر 1397
    فیلمبرداری فیلم تو اون شرایط آب و هوایی سخت واقعا بی نظیر بود .با تشکر از استاد ساعد نیک ذات برای فیلمبرداری حرفه ای
  • u امید 4 اسفند 1396
    20
  • u u_3015632 26 شهریور 1396
    بسیار زیبا و تاثیر گذار
    لطفا از کارگردان هایی مثل جعفر پناهی و بهرام بیضایی هم فیلم بزارید واقعا ارزش دیدن رو دارن.
    با تشکر
  • u u_1952717 1 مرداد 1396
    یه سری کارگردان بی خود و الکی به اسم متفاوت بودن میان کار می کنن همه هم میرن سینما فیلمهاشونو میبینن با اینکه کرد نیستم ولی دلم میسوزه که ایران فقط یه بهمن قبادی داشت و از دستش داد,فقط میتونم بگم دمش گرم
  • u u_2026385 13 فروردین 1396
    با سلام کلا فیلم های بهمن قبادی عالی هسن.مرسی از سایت خوبتون بابت گذاشتن فیلم های کوردی.رشیدپور از کرمانشاه
  • s سامان 24 آبان 1395
    سلام با تشکر از همکاران محترم سایتتون حرف نداره
    فقط زیر نویس این فیلم رنگشو تغییر بدید عالی میشه چون زمینه سفید اصلا قابل خوندن نیس حداقل زیرنویسشو رنگی کنید
    با تشکر سامان کوشش از مریوان